Retkikohteet

lauantai 20. huhtikuuta 2013

Otso-herran villatakki



Kummipojallamme tuli ensimmäinen vuosi täyteen ja sitähän täytyy tietenkin juhlia ja lahjoa. Kysyin, mitä poika haluaisi tai tarvitsisi lahjaksi. Vastaus oli villatakki (ehkä siis enemmän äidin kuin pojan lahjatoive) ja sehän sopi minulle paremmin kuin hyvin.

Saman tien aloin etsiä malleja ja kävinpä vielä samana iltana ostamassa langatkin tuota takkia varten. Alkuperäistä ohjetta en kuitenkaan lopulta noudattanutkaan, ohjeessa ollut kuvio ei toiminut niin hyvin valitsemillani langoilla ja väreillä kuin ohjeessa. Tein sitten paidan kuvioinnin oman mielen mukaan ja vähän mallaten villatakista, jonka tein aiemmin itselleni. 

Tämä pikkumiehen takki on kooltaan (ehkä noin) 86/92. Lanka on Novitan Woolia, puikot paksuudeltaan 3½. Langan menekki yhteensä 130 g, josta pääväriä eli harmaata kului noin 100 g.


Askartelin myös hienon nallekortin päivänsankarille. Kuten Janne totesi, kun moitin taitojenipuutteita, jotka myös kortista näkyvät, että onpa kortissa ainakin sellainen käsityöläisyyden leima. Jep, sitä kortissa ja muissa tekeleissäni kyllä ainakin löytyy aina!


4 kommenttia:

  1. Tuohan on ihan yltsisöpö toi karhu! (Paitaa oon jo aiemmin kehunut, joten en enää viitsi. ;D)

    Mua muuten ikuisesti puhuttelee se, kun SÄ voitit piirrustuskilpailussa, enkä MÄ. Olipa kova paikka pienelle! Sä olit värittänyt kaiken, oikeen painanu sillä vahavärillä, ja sun prinsessassa oli luonnetta. Mun työ (en edes muista, mitä se esitti), oli vain hipsinhopsinhaalealla vähän hienostellen väritetty ja varmaan aika sisällötön. :D Tarinan opetus on kai, että liika yrittäminen tekee kaikesta tylsää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se oli kyllä todellinen superylläri, että minä voitan piirustuskilpailun! Toki palkinto oli silloin kymmenen vuotiaana äärimmäisen mahtava, pellavainen pöytäliina, jes! Mutta olihan se kyllä aika yllättävää. Mutta samalla myös elämäni ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun voitan piirustustaidoillani, siitä olen varma :D

      Poista
  2. Eikös se vihreä prinsessa oo vieläkin hyvässä tallessa. Saat sitte laittaa tyttäresi seinään joskus :) Ja voitithan Heidi sä sen röllikilpailun.Se kuva ei vissiin enää oo tallella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin mitäs se kertoo luonteesta, jos muistaa vain tappionsa? ;D No ei kai, muistan mä senkin kilpailun. Kyllä jostain laatikosta saattaisi sekin kuva tulla vastaan, mun veikkaus olisi se mäntyinen lipasto...

      Poista